Select Page
Palau de la Música, ValÈncia

3 dies / 58 ponents
Anem a escoltar-nos

Jornada dia 23
12:30 Sala Martín i Soler:
Valor patrimonial de les Societats Musicals
19:00 Sala Martín i Soler:
Al voltant d’una exposició


Coneix 

Jorge García

Cap del departament de Documentació. Direcció adjunta de Música Institut Valencià de Cultura.

Jorge Garcia  va nàixer el 1961 a València. És llicenciat en Filosofia  per la Universitat de València (1984) i màster de Música per la Universitat Politècnica de València (2010). Des de 1990 fins a l’actualitat treballa per a la Generalitat Valenciana, en l’àmbit de les publicacions de música, la documentació i la gestió del patrimoni. És coautor de diversos llibres i enciclopèdies de jazz i ha comissariat diverses exposicions sobre aquest gènere per a l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM), la Biblioteca Nacional d’Espanya, la Universitat de València o la Fundació Bancaja. També ha estat coordinador general i redactor del Diccionario de la Música Valenciana (Iberautor/Generalitat Valenciana), publicat en 2006, i ha escrit a més sobre l’edició musical en València, la gestió pública del patrimoni musical i la història de la documentació musical a Espanya. Entre 2008 i 2012 ha estat president de l’Associació Espanyola de Documentació Musical (AEDOM). És membre del comité científic de la revista Estudios bandísticos.

Música a la llum-el patrimoni cultural en les societats musicals.

El programa Música a la llum, patrocinat per Bankia i organitzat per l’Institut Valencià de Cultura – Generalitat Valenciana i la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana, ha estat creat per a col·laborar amb les societats musicals en la conservació, valoració i difusió del patrimoni cultural que guarden els seus arxius. Un projecte col·lectiu en què participen documentalistes i musicòlegs i que pretén presentar, als estudiosos i al públic en general, per mitjà d’una pàgina web, informació resumida i precisa sobre els arxius de partitures, instruments i altres tipus de documentació generada i guardada per les societats musicals. Un programa paral·lel de comunicació en xarxes socials manté informat el públic dels progressos del projecte, mentre que una sèrie de gravacions, publicacions i investigacions mostraran la vigència d’aquest patrimoni.