Select Page
Palau de la Música, ValÈncia

3 dies / 58 ponents
Anem a escoltar-nos

Jornada dia 23
19:00 Sala Rodrigo
Trencant límits. Altres formes d’entendre la música, altres públics.

ConeIX 

Luca Chiantore

Músic i musicòleg.

Luca Chiantoreluca Chiantore és un músic i musicòleg italià. És doctor en Musicologia  per la Universitat Autònoma de Barcelona. És autor, entre altres, d’Historia de la técnica pianística (2001), Beethoven al piano (2010) i Escribir sobre música (el 2016 juntament amb Áurea Domínguez i Silvia Martínez). Com a pianista, ha tocat com a solista al Carnegie Hall de Nova York, el Teatro Colón de Buenos Aires, el Museu d’Art de Sao Paulo i el Palacio de Bellas Artes de Ciutat de Mèxic. Ha ofert cursos i conferències en més de tres-centes universitats i institucions educatives d’Europa, Amèrica i Àsia. Ha fundat juntament amb David Ortolà el Tropos Ensemble, col·lectiu de creació experimental amb què realitza gires internacionals. Chiantore és professor del Departament de Musicologia de l’Escola Superior de Música de Catalunya i de la Universitat de Aveiro. Des del 2003 dirigeix Musikeon, empresa de servicis musicològics i formació musical especialitzada.

Investigació artística i nous paradigmes en la interpretació musical: una experiència personal entre l’aula i l’escenari.

Artistic Research, Art-Based Research, Art Practice as Research i altres moltes locucions similars han estat proposades durant els últims anys per a definir l’esforç que des del món acadèmic s’està realitzant per a aplicar a la creació musical el concepte d’investigació. En oposició a la imatge de l’artista que realitza la seua aportació personal a partir del seu geni i la seua sensibilitat, la tradició universitària ens recorda el valor del coneixement entés com un procés col·lectiu i orientat a una recerca de nous sabers. En aquesta comunicació es plantejaran algunes perspectives sorgides de l’experiència que estic tenint en aquests últims anys en un doble vessant. D’una banda, la docència del Doctorat en Música de la Universidade de Aveiro, Portugal, que és la institució que està apostant d’una manera més sòlida i continuada per la investigació artística en tota la península Ibèrica. D’altra banda, el projecte creatiu en el qual estic implicat des del 2012 junt amb el músic valencià David Ortolà: el Tropos Ensemble, col·lectiu d’interpretació experimental que des d’aquest moment ha portat els resultats d’una investigació artística especialment polièdrica a escenaris tals com el Carnegie Hall de Nova York, el Palacio de Bellas Artes de Ciutat  de Mèxic o el Teatro Colón de Buenos  Aires.